Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • Εργο – Ιστορία
    • Η ταυτότητα μας
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Καταστατικό
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Συμπρόεδροι
    • Η Χάρτα των Ευρωπαίων Πράσινων
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
    • Αποτίμηση Συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΟΠ 2015-2019
    • Εκλογές
      • Αυτοδιοικητικές Eκλογές 2010
      • Εθνικές εκλογές 2012
      • Ευρωεκλογές 2014
      • Εθνικές Εκλογές – Ιανουάριος 2015
      • Εθνικές Εκλογές – Σεπτέμβριος 2015
      • Ευρωεκλογές 2019
      • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
      • Εθνικές Εκλογές 2019
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Περιφερειακές Οργανώσεις
    • Πολιτικές Κινήσεις
    • Θεματικές ομάδες
    • Aυτοδιοικητικές παρατάξεις
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Δελτία Τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Ευρωπαίοι Πράσινοι
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Βουλή των Ελλήνων

Θα θέλατε ένα εισιτήριο 9 Ευρώ για απεριόριστες διαδρομές σε όλα τα ΜΜΜ;

  • Home
  • / Επικαιρότητα / Άρθρα - Συνεντεύξεις / Θα θέλατε ένα εισιτήριο 9 Ευρώ για απεριόριστες διαδρομές σε όλα τα ΜΜΜ;

Θα θέλατε ένα εισιτήριο 9 Ευρώ για απεριόριστες διαδρομές σε όλα τα ΜΜΜ;

Από τον Ηλία Παπαθεοδώρου, Οργανωτικό Γραμματέα και Τομεάρχη Οικονομίας των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ. Ευχαριστούμε το NEWS247.GR για τη φιλοξενία. Το μέτρο θα εφαρμοστεί εκτός απροόπτου σε όλη τη Γερμανία από την πρώτη Ιουνίου. Με εννέα […]
11/05/2022 in Άρθρα - Συνεντεύξεις

Από τον Ηλία Παπαθεοδώρου, Οργανωτικό Γραμματέα και Τομεάρχη Οικονομίας των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ. Ευχαριστούμε το NEWS247.GR για τη φιλοξενία.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί εκτός απροόπτου σε όλη τη Γερμανία από την πρώτη Ιουνίου. Με εννέα ευρώ το μήνα και για τρεις μήνες, οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν απεριόριστες διαδρομές στα τοπικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Στόχος του προγράμματος είναι η άμεση ανακούφιση εργαζομένων, φοιτητών και οικονομικά ευάλωτων ομάδων από το επιπλέον κόστος που έχει επιφέρει η αύξηση των τιμών ορυκτών καυσίμων μαζί με την προώθηση χρήσης των ΜΜΜ από όλους τους πολίτες. Παρότι το εισιτήριο είναι για τοπικές ή υπερτοπικές διαδρομές, είναι εφικτό, εάν  οργανώσει κανείς το πρόγραμμα του, να ταξιδέψει σ’ όλη την Γερμανία. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 130 Γερμανικοί οργανισμοί ΜΜΜ συμπεριλαμβανομένων των Γερμανικών σιδηροδρόμων. Έχει δημιουργηθεί σχετική εφαρμογή που επιτρέπει και την κράτηση θέσεων ενώ υπάρχει ειδική πρόβλεψη για όσους έχουν κάρτες απεριορίστων διαδρομών ή έχουν προαγοράσει τα εισιτήρια τους. Το πρόγραμμα είναι μέρος ενός ομοσπονδιακού σχεδίου υποστήριξης των ΜΜΜ ύψους 3,7 δις ευρώ  το οποίο όμως εξαιρεί τα λεωφορεία FLIX, μια μορφή ιδιωτικών ΚΤΕΛ της Γερμανίας.

Εκτός από την άμεση οικονομική ανακούφιση των πολιτών, το μέτρο αποσκοπεί και στην βραχυπρόθεσμη μείωση της εξάρτησης των μετακινήσεων από τα ορυκτά καύσιμα (όχι μόνο τα Ρωσικά, αλλά γενικά). Το μέτρο βασίζεται στους στόχους για τη προστασία του περιβάλλοντος και την μετάβαση σε μετακινήσεις με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που έχει θέσει η Γερμανική κυβέρνηση. Το επιπλέον μέτρο της προσωρινής εφαρμογής ορίου ταχύτητας 130 χλμ. στους Γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους που επίσης θα συνέβαλε στην μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων προτάθηκε από τους Γερμανούς Πράσινους αλλά δεν έγινε αποδεχτό από τους κυβερνητικούς εταίρους. Στις ΗΠΑ, η πετρελαϊκή κρίση του 1973 είχε επιφέρει την επιβολή ορίου ταχύτητας 90 χιλιομέτρων που παρέμεινε εν ισχύ επί δεκαετίες.

Η Ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να εφαρμόσει άμεσα ένα παρόμοιο πρόγραμμα για την ανακούφιση των εργαζομένων με ταυτόχρονη ενίσχυση χρήσης των ΜΜΜ. Ένα αντίστοιχο Ελληνικό πρόγραμμα θα μπορούσε να προσφέρει στους πολίτες ένα εισιτήριο για απεριόριστες μετακινήσεις εντός περιφέρειας ή μεταξύ περιφερειών για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Θα μπορούσε να έχει ειδική πρόβλεψη για ανέργους, πολύτεκνους και άλλες ειδικές ομάδες.  Το πρόγραμμα θα μπορούσε να συμβάλλει στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ στις πόλεις, την αύξηση της χρήσης των ΚΤΕΛ και ίσως το βασικότερο την αύξηση της χρήσης του τρένου στην χώρα μας. Θα μπορούσε να συμβάλει στην μείωση του κόστους μεταφοράς προς τουριστικούς προορισμούς και να διευκολύνει, μαζί με άλλα προγράμματα, διακοπές για τις πάρα πολλές οικογένειες που έχουν βρεθεί στο όριο της φτώχειας λόγω των τρομακτικών αυξήσεων των τιμών ρεύματος και ορυκτών καυσίμων. Θα συνέβαλε στην ανακούφιση του προϋπολογισμού οικογενειών, φοιτητών και των μαθητών. Και όλα αυτά προωθώντας τη χρήση των ΜΜΜ και τον στόχο της μείωσης εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Με άλλα λόγια, δεν θα ήταν ένα επίδομα που θα ανακούφιζε μεν τους πολίτες με την ταυτόχρονη ενίσχυση των εταιριών ορυκτών καυσίμων όπως γίνεται τώρα. Θα ήταν ένα επίδομα που θα προσέφερε άμεσα, χωρίς γραφειοκρατία ανακούφιση σε πολλούς συμπολίτες μας ενισχύοντας όμως τα ΜΜΜ, ιδιωτικά και κρατικά και τους κλιματικούς μας στόχους. Θα ενίσχυε θέσεις εργασίας σε ΜΜΜ όπως τα πλοία αντί να ενισχύει τα κέρδη του ολιγοπωλίου ενέργειας στην Ελλάδα. Θα συνέβαλε στους στόχους της χώρας για την ενεργειακή μετάβαση.

Εάν η κυβέρνηση θεωρεί πως ένα τέτοια μέτρο χρειάζεται πολύ χρόνο για να εκτελεστεί, μπορεί να εφαρμόσει άλλα εύκολα στην εκτέλεση μέτρα που εφαρμόζονται ήδη στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, στην πόλη Tubingen της Γερμανίας, για να ενισχυθεί η χρήση των ΜΜΜ, κάθε Σάββατο και μέχρι τις πρωινές ώρες της Κυριακής τα ΜΜΜ είναι ελεύθερα, δηλαδή χωρίς εισιτήριο για όλους. Άλλο μέτρο θα μπορούσε να είναι η προσφορά, με κρατική επιχορήγηση, ενός ή δύο επιπλέον μηνών δωρεάν στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών τριμήνου ή εξαμήνου των ΜΜΜ ή η προσφορά ελευθέρων διαδρομών για τους κατόχους καρτών πολλαπλών διαδρομών των τρένων. Εφαρμόσιμες ιδέες υπάρχουν αρκεί να ξεφύγουμε από την λογική της υποστήριξης των εταιριών  ορυκτών καυσίμων, κρατικών ή ιδιωτικών και να εισέλθουμε στην λογική της προσιτής βιώσιμης κινητικότητας για όλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Το βαλκανικό πρόβλημα του κορονοϊού και η ελληνική οικονομία
  • Παλιάς κοπής ανάπτυξη και καθόλου ανθεκτικότητα
  • Ο Ηλίας Παπαθεοδώρου στο NEWS247: Μπορεί να αμβλυνθεί η αυξανόμενη παγκόσμια οικονομική ανισότητα;
  • Ο Ηλίας Παπαθεοδώρου στο IEFIMERIDA.GR για το βασικό εισόδημα και τη βασική περιουσία
  • Ο Ηλίας Παπαθεοδώρου στα Νέα: Πράσινη μετάβαση, brain drain και νεανική ανεργία
  • Ουσιαστική ανάπτυξη με νέες θέσεις εργασίες μέσα από ένα περιβαλλοντικά φιλικό μοντέλο Οικονομίας
  • Η συνεχόμενη άνοδος των Γερμανών Πρασίνων δίνει νέα διάσταση στις Γερμανικές εκλογές
  • Ο Ηλίας Παπαθεοδώρου στο NEWS247: Ενεργειακή φτώχεια και big gas business
Tags:ΜΜΜΟικονομία
Share this:
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email to a Friend
Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε το e-mail σας για να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες και τα νέα μας.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΜΑΣ

Εγγραφή φίλων και μελών

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Τι κάνουμε, τι διεκδικούμε, τι προτείνουμε

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τρέχουσες δράσεις και εκδηλώσεις

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: (#200) Provide valid app ID Type: OAuthException

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
  • ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    • Επικοινωνία
    • Έργο – Ιστορία
    • Γίνε Μέλος Μας
    • Ενίσχυσέ μας
    • Καταστατικό
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΥΛΙΚΟ
    • Λογότυπος
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Εφημερίδα “Πράσινη Πολιτική”
    • Ευρωεκλογές 2019
    • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
    • Εθνικές εκλογές 2019
  • ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
    • Blogs
    • Πράσινο Ινστιτούτο
    • Ecogreens TV
    • Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Αθήνα: 28ης Οκτωβρίου 128, 11257, τηλ. +30 210 3306301, fax +30 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Βασ. Όλγας 198, 54646, τηλ. +30 231 0266705, fax +30 231 0266706

CONTACT@ECOGREENS.GR

Έχετε το δικαίωμα να αντιγράφετε, να αναδιανέμετε και να τροποποιείτε το κείμενο υπό τους όρους της άδειας (CC BY-SA 3.0)