Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • Εργο – Ιστορία
    • Η ταυτότητα μας
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Καταστατικό
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Συμπρόεδροι
    • Η Χάρτα των Ευρωπαίων Πράσινων
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
    • Αποτίμηση Συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΟΠ 2015-2019
    • Εκλογές
      • Αυτοδιοικητικές Eκλογές 2010
      • Εθνικές εκλογές 2012
      • Ευρωεκλογές 2014
      • Εθνικές Εκλογές – Ιανουάριος 2015
      • Εθνικές Εκλογές – Σεπτέμβριος 2015
      • Ευρωεκλογές 2019
      • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
      • Εθνικές Εκλογές 2019
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Περιφερειακές Οργανώσεις
    • Πολιτικές Κινήσεις
    • Θεματικές ομάδες
    • Aυτοδιοικητικές παρατάξεις
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Δελτία Τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Ευρωπαίοι Πράσινοι
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Βουλή των Ελλήνων

Κορονοϊός και τηλεκπαίδευση ίσον απομόνωση

  • Home
  • / Επικαιρότητα / Άρθρα - Συνεντεύξεις / Κορονοϊός και τηλεκπαίδευση ίσον απομόνωση

Κορονοϊός και τηλεκπαίδευση ίσον απομόνωση

Το κείμενο για την Παιδεία, το υπογράφει η Μαριάννα Ανδρικοπούλου, αν. Μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και το φιλοξένησε το FLASH.GR,  το οποίο ευχαριστούμε θερμά. Τα γεγονότα της […]
12/03/2021 in Άρθρα - Συνεντεύξεις

Το κείμενο για την Παιδεία, το υπογράφει η Μαριάννα Ανδρικοπούλου, αν. Μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και το φιλοξένησε το FLASH.GR,  το οποίο ευχαριστούμε θερμά.

Τα γεγονότα της επικαιρότητας και οι πρόσφατες μελέτες για την πανδημία δείχνουν ότι οι συνθήκες που έχει διαμορφώσει ο καινούργιος ιός επηρεάζουν τους ανθρώπους τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Καίριο πλήγμα δέχεται, φυσικά, και η παιδεία. Σε επίπεδο εκπαίδευσης διαπιστώνουμε ότι λόγω της αναγκαστικής τήρησης των αποστάσεων και επομένως της τηλεκπαίδευσης, η μαθησιακή διαδικασία κατά κάποιο τρόπο «εκσυγχρονίστηκε», ώστε να μην αποκοπούν οι μαθητές τελείως από τη συμμετοχή τους σε ό,τι έχουν μάθει να ονομάζουν «μάθημα» και «τάξη». Ωστόσο, είναι εξίσου αναγκαίο να προβληματιστούμε για το κατά πόσο πραγματικά ωφέλιμη είναι η συγκεκριμένη διαδικασία και με ποιο κόστος για τους μαθητές.

Με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη μαθησιακή διαδικασία στις ανάγκες του προσωπικού τους χρόνου, σε μεγάλο βαθμό. Αποκτούν το δικαίωμα να ορίζουν οι ίδιοι το πρόγραμμα μελέτης ή ακόμα και τον ρυθμό μάθησης στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Με έναν τρόπο, δηλαδή, γίνονται πιο αυτόνομοι, διαθέτοντας τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ευρύτερες ομάδες μαθητών ή να συνεργάζονται με άλλα σχολεία. Ενώ πρόκειται για εκπαίδευση από απόσταση, προσφέρεται η  δυνατότητα να συνυπάρξουν (ηλεκτρονικά έστω) με άλλες τάξεις ή και να έχουν πρόσβαση σε γνώσεις που η δομή του κανονικού σχολείου στερεί. Αρκετές φορές, το ηλεκτρονικό μέσο γίνεται πιο φιλικός τρόπος προσέγγισης του μαθήματος, ειδικά σε μαθητές που έχουν βάλει τις ψηφιακές δραστηριότητες στην καθημερινότητά τους.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, η φυσική επικοινωνία και η δια ζώσης συμμετοχή στην σχολική τάξη είναι αναντικατάστατες. Όπως είναι προφανές, για λόγους κοινωνικούς, οικονομικούς ή και επιπέδου διαβίωσης δεν υπάρχει ίση πρόσβαση όλων στο  ευρυζωνικό δίκτυο, ούτε διαθέτουν όλοι στον ίδιο βαθμό τις απαραίτητες δεξιότητες. Επιπλέον, η συνεργασία ατόμων μέσω μιας οθόνης δημιουργεί αμήχανες σχέσεις, που δύσκολα μπορούν να εξελιχθούν για να οδηγήσουν σε μια σχέση από την οποία ο μαθητής μπορεί να αποκομίσει θετικά. Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ως εκπαίδευση δεν νοείται ένα σύνολο γνώσεων που προσπαθεί ο καθηγητής να μεταδώσει στα παιδιά, αλλά πρόκειται για ένα σύνολο αξιών, στάσεων ζωής και γνώσεων που ο μαθητής υιοθετεί μετά από αξιολόγηση, αμφισβήτηση και κριτική σκέψη. Σε αυτήν την πολύπλοκη διαδικασία ο καθηγητής είναι κάτι παραπάνω από κάποιον που προβάλλει μια προσχεδιασμένη παρουσίαση ή που αναλαμβάνει τον ρόλο του σε ένα «καλοσκηνοθετημένο» σκηνικό. Οι μαθητές μαθαίνουν και αναπτύσσονται ως κοινωνικά όντα μέσω της σχέσης που χτίζουν με τους δασκάλους τους και τους συνομηλίκους τους στην τάξη, στο διάλειμμα, στις εκδρομές, στις εκδηλώσεις και τις δράσεις του σχολείου.

Με αυτό το σκεπτικό, προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι αρμόδιοι φορείς είτε προσφέροντας τις προϋποθέσεις που κάνουν την τηλεκπαίδευση  προσβάσιμη και αποτελεσματική για όλους στον ίδιο βαθμό, είτε λύνοντας τα προβλήματα που προκαλούνται από τη φυσική παρουσία των μαθητών στα σχολεία. Θα  πρέπει η πολιτεία να δώσει όλα εκείνα τα εργαλεία και τις δυνατότητες, ώστε και η επόμενη μέρα της κρίσης να βρει τα παιδιά σε μια φυσιολογική κατάσταση  σωματική, πνευματική και ψυχική πέρα από την κόπωση και τελικώς την απομόνωση όπου οδηγεί η τηλεκπαίδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Γυναίκες στην εξουσία
  • Ο κορονοϊός στα σούπερ μάρκετ
  • Μετά και την 4η Βιομηχανική Επανάσταση, σειρά έχει σήμερα η 2η Αναγέννηση!
  • Φρένο στην υπεραλίευση των ελληνικών θαλασσών λόγω κορονοϊού
  • Πρότυπα σχολεία – η χρυσή φυλακή
  • Η Ευρώπη αλλάζει, η οικολογία μπαίνει στη ζωή μας. Πως θα την υποδεχθούμε;
  • Η υγειονομική αντιμετώπιση της Πανδημίας από τη Τοπική Αυτοδιοίκηση Η περίπτωση του Δήμου Λαμιέων
  • Φοβού τας κοινωνικάς επιστήμας και δώρα φέρουσας…
Tags:ΑρθρογραφίαΓυναίκεςΕκπαίδευσηΚορονοϊόςΠαιδεία
Share this:
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email to a Friend
Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε το e-mail σας για να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες και τα νέα μας.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΜΑΣ

Εγγραφή φίλων και μελών

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Τι κάνουμε, τι διεκδικούμε, τι προτείνουμε

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τρέχουσες δράσεις και εκδηλώσεις

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: (#200) Provide valid app ID Type: OAuthException

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
  • ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    • Επικοινωνία
    • Έργο – Ιστορία
    • Γίνε Μέλος Μας
    • Ενίσχυσέ μας
    • Καταστατικό
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΥΛΙΚΟ
    • Λογότυπος
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Εφημερίδα “Πράσινη Πολιτική”
    • Ευρωεκλογές 2019
    • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
    • Εθνικές εκλογές 2019
  • ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
    • Blogs
    • Πράσινο Ινστιτούτο
    • Ecogreens TV
    • Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Αθήνα: 28ης Οκτωβρίου 128, 11257, τηλ. +30 210 3306301, fax +30 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Βασ. Όλγας 198, 54646, τηλ. +30 231 0266705, fax +30 231 0266706

CONTACT@ECOGREENS.GR

Έχετε το δικαίωμα να αντιγράφετε, να αναδιανέμετε και να τροποποιείτε το κείμενο υπό τους όρους της άδειας (CC BY-SA 3.0)