Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • Εργο – Ιστορία
    • Η ταυτότητα μας
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Καταστατικό
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Συμπρόεδροι
    • Η Χάρτα των Ευρωπαίων Πράσινων
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
    • Αποτίμηση Συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΟΠ 2015-2019
    • Εκλογές
      • Αυτοδιοικητικές Eκλογές 2010
      • Εθνικές εκλογές 2012
      • Ευρωεκλογές 2014
      • Εθνικές Εκλογές – Ιανουάριος 2015
      • Εθνικές Εκλογές – Σεπτέμβριος 2015
      • Ευρωεκλογές 2019
      • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
      • Εθνικές Εκλογές 2019
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Περιφερειακές Οργανώσεις
    • Πολιτικές Κινήσεις
    • Θεματικές ομάδες
    • Aυτοδιοικητικές παρατάξεις
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Δελτία Τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Ευρωπαίοι Πράσινοι
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Βουλή των Ελλήνων

Προσχολική Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

  • Home
  • / Επικαιρότητα / Άρθρα - Συνεντεύξεις / Προσχολική Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

Προσχολική Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

Από τον Φώτη Μπίμπαση, Συντονιστή της Θεματικής ΑΜΕΑ των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ. Ευχαριστούμε θερμά την ιστοσελίδα της εφημερίδας DOCUMENTO για την ιστοσελίδα. Δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Νοέμβριο τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το […]
23/03/2022 in Άρθρα - Συνεντεύξεις

Από τον Φώτη Μπίμπαση, Συντονιστή της Θεματικής ΑΜΕΑ των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ. Ευχαριστούμε θερμά την ιστοσελίδα της εφημερίδας DOCUMENTO για την ιστοσελίδα.

Δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Νοέμβριο τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το σύνολο της εκπαίδευσης, στην παρουσίαση των οποίων παρέστη και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός για να τονίσει τη μεγάλη σημασία τους στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Η συστηματική αξιολόγηση των προγραμμάτων θα γίνει φυσικά από τους ερευνητές και τις ερευνήτριες. Μου προκαλεί όμως εντύπωση η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης της οποίας είμαι απόφοιτος. Διαβάζοντάς τα εντόπισα ήδη την πρώτη μεγάλη αντίφαση: από τη μία υποτίθεται ότι εστιάζουν στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα («τι δηλαδή θα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ανά γνωστικό αντικείμενο και βαθμίδα εκπαίδευσης»), από την άλλη είναι τόσο φορτωμένα εννοιολογικά, που πολύ φοβάμαι ότι θα δημιουργήσουν σημαντικά προβλήματα.

Ενδεικτικά, αναφορικά με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της γλώσσας, χρησιμοποιούνται μαθησιακές συνιστώσες πέντε ειδών γραμματισμών για τα νήπια: (α) αναδυόμενος γραμματισμός (οι μαθητές/τριες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις και στάσεις της γλώσσας με τις οποίες είναι ήδη εξοικειωμένoι/-ες πριν την είσοδό τους στο σχολείο), (β) λειτουργικός γραμματισμός (οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μάθουν τα «βασικά»), (γ) ψηφιακός γραμματισμός (οι μαθητές/τριες θα πρέπει να κατακτήσουν τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες χρήσης της γλώσσας), (δ) οπτικός γραμματισμός (οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν συνδυαστικά τη γλώσσα με τις εικόνες) και (ε) κριτικός γραμματισμός (οι μαθητές/τριες θα πρέπει να είναι κριτικοί χρήστες/τριες της γλώσσας).

Πίσω όμως από αυτά τα σύνθετα και δύσκολα -κατά τη γνώμη μου- μαθησιακά αποτελέσματα των πέντε αυτών γραμματισμών, βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί για τους οποίους/ες προβλέπεται η «υιοθέτηση ενός ευέλικτου και υποστηρικτικού συστήματος διαρκούς επιμόρφωσης με κέντρο την ενδοσχολική επιμόρφωση». Αυτό μεταφράζεται ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει από μόνοι/ες τους, εκτός διδακτικού ωραρίου, αλλά εντός εργασιακού (μεταξύ 13:00 και 14:00, αφού έχουν τελειώσει το μάθημά τους), να καλούν ειδικούς για την ατομική τους επιμόρφωση.

Αν σε όλα αυτά, προσθέσουμε και την πρόθεση του Υπουργείου και της Κυβέρνησης να αξιολογήσουν μέσω εξωτερικών αξιολογητών/τριών τους/τις εκπαιδευτικούς, τότε έχουμε την πλήρη εικόνα: Από τη μία τα προγράμματα σπουδών φορτώνουν τη μαθησιακή διαδικασία με πολλά και σύνθετα μαθησιακά αποτελέσματα, την ευθύνη των οποίων έχουν αποκλειστικά οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα πρέπει να οργανώσουν μόνοι/ες την επιμόρφωσή τους, για να δουν στο τέλος της ημέρας τους/τις αξιολογητές/τριες να τους/τις βαθμολογούν ως προς την ατομική τους «αποτελεσματικότητα».

Αν αυτό δεν είναι μια νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική, σύμφωνα με την οποία ο καθένας και η καθεμιά είναι παρατημένοι στην «ατομική ευθύνη» χωρίς ουσιαστική επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση, τότε τι είναι;  

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • O Φώτης Μπίμπασης στο NEWS 247: Αθλητισμός και match-games προσβάσιμα σε όλους
  • Κορονοϊός και τηλεκπαίδευση ίσον απομόνωση
  • Φοβού τας κοινωνικάς επιστήμας και δώρα φέρουσας…
  • Ο νέος Θεσμός στην Ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Αγροδιατροφής: Εθνικές Διεπαγγελματικές Οργανώσεις
  • Αυταρχισμός με επιστημονική επιφαση
  • Η συνεχόμενη άνοδος των Γερμανών Πρασίνων δίνει νέα διάσταση στις Γερμανικές εκλογές
  • Μεταναστευτικό: Πρόβλημα ή διαχρονικό φαινόμενο;
  • Ο Γ. Παπαδάκης στην Αυγή: Τα δάση μας δεν χρειάζονται τους ειδικούς του καναπέ
Tags:ΕκπαίδευσηΦώτης Μπίμπασης
Share this:
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email to a Friend
Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε το e-mail σας για να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες και τα νέα μας.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΜΑΣ

Εγγραφή φίλων και μελών

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Τι κάνουμε, τι διεκδικούμε, τι προτείνουμε

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τρέχουσες δράσεις και εκδηλώσεις

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: (#200) Provide valid app ID Type: OAuthException

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
  • ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    • Επικοινωνία
    • Έργο – Ιστορία
    • Γίνε Μέλος Μας
    • Ενίσχυσέ μας
    • Καταστατικό
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΥΛΙΚΟ
    • Λογότυπος
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Εφημερίδα “Πράσινη Πολιτική”
    • Ευρωεκλογές 2019
    • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
    • Εθνικές εκλογές 2019
  • ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
    • Blogs
    • Πράσινο Ινστιτούτο
    • Ecogreens TV
    • Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Αθήνα: 28ης Οκτωβρίου 128, 11257, τηλ. +30 210 3306301, fax +30 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Βασ. Όλγας 198, 54646, τηλ. +30 231 0266705, fax +30 231 0266706

CONTACT@ECOGREENS.GR

Έχετε το δικαίωμα να αντιγράφετε, να αναδιανέμετε και να τροποποιείτε το κείμενο υπό τους όρους της άδειας (CC BY-SA 3.0)