Ο Θοδωρής Σκαμάγκος στην Αυγή: 6 λόγοι για τους οποίους θα πρέπει οι BLACK FRIDAYS να γίνουν ΠΡΑΣΙΝΑ ΔΙΗΜΕΡΑ
Από τον Θεόδωρο Σκαμάγκο, Μέλος της Πολιτικής Γραμματείας των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ. Ευχαριστούμε θερμά την εφημερίδα Αυγή για τη φιλοξενία.
Άλλη μια Μαύρη Παρασκευή της υπερκατανάλωσης και της έμφασης στην κάλυψη πλασματικών αναγκών στη ζωή μας πέρασε. Η καταναλωτική μανία κατέκλυσε για μια ακόμα φορά και τη χώρα μας. Αλήθεια, ποιος ήξερε την μέρα αυτή πριν από 10 χρόνια; Πολλοί λένε ότι η BLACK FRIDAY είναι μια ανάσα για το εμπόριο. Ποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις όμως μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλες εκπτώσεις προς το ευρύ καταναλωτικό κοινό, όταν όλα τα κόστη λειτουργίας τους έχουν αυξηθεί ραγδαία;
Τα πράγματα είναι απλά. Η υπερκατανάλωση δεν ταιριάζει με την παγκόσμια προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης. Όσο καταναλώνουμε σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, τόσο καλύτερα μπορούμε να διαχειριστούμε την εξάντληση των πόρων του πλανήτη μας.
Η πίεση που ασκείται όλες αυτές τις μέρες προς τους καταναλωτές να αγοράσουν προσφορές είναι πραγματικά ανυπόφορη και δείχνει ότι τελικά αυτοί που θα καρπωθούν τα οφέλη είναι συγκεκριμένες μεγάλες αλυσίδες.
Τι θα μπορούσαμε να αντιπροτείνουμε; Το Πράσινο Διήμερο.
Καταναλώνουμε με λογική και σύνεση όσα πραγματικά έχουμε ανάγκη, προσανατολισμένοι σε προϊόντα που παράγονται από μικρούς παραγωγούς και κατασκευάζονται με βιώσιμο τρόπο. Για ποιο λόγο; Μα φυσικά για να στηρίξουμε την τοπική οικονομία και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.
- Με τη δημιουργία διαδημοτικών εμπορικών διημέρων για τις μικρές επιχειρήσεις.
- Με την αναβίωση των παλιών στοών με μονοθεματικό εμπορικό χαρακτήρα.
- Με την άμεση επιδότηση και εκπαίδευση των μικρών επιχειρήσεων για την είσοδο τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
- Με τη δημιουργία διαδημοτικών ηλεκτρονικών πλατφορμών στις οποίες θα προβάλλονται όλες οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής, φυσικές, ηλεκτρονικές ή και τα δύο.
- Με την επιβράβευση των επιχειρήσεων που επιδιορθώνουν ώστε να μπει η κοινωνία μας στη λογική της μικρής επιχειρηματικότητας και της κυκλικής οικονομίας.
- Με την προτεραιότητα στην επιδότηση μικρών διαδημοτικών εταιριών διανομής και delivery, ώστε να είναι τα παιδιά της γειτονιάς οι επιχειρηματίες της διανομής και όχι κακοπληρωμένοι υπάλληλοι των πολυεθνικών εταιριών.
Αν δε μπει ως προτεραιότητα η μικρή επιχείρηση, αν δεν πάρουν τις πρωτοβουλίες οι Περιφέρειες και οι Δήμοι, αν δεν ακούσουμε τους εμπορικούς συλλόγους, θα έχουμε γίνει συνένοχοι στο “θάνατο του εμποράκου”, δηλαδή του ανθρώπου που φτιάχνει σχεδόν το 70% των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα της χώρας μας. Αυτού του ανθρώπου που από νοικοκύρη επιχειρείται να μετατραπεί σε κακοπληρωμένο υπάλληλο χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
Καλούμε δε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά στις «δωρεάν» προσφορές που σχετίζονται με υπηρεσίες, καθώς μπορεί να κρύβουν χρεώσεις που θα λάβουν σε μεταγενέστερο χρόνο.
Τέλος, προτείνουμε για κάθε είδος που θα πωλείται στην BLACK FRIDAY να σημειώνεται η μέση τιμή πώλησης για τις τελευταίες 60 ημέρες.