Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ για το απαράδεκτο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση
Οι αλλαγές που εισάγονται στο νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης», στο οποίο υπήρξε ομοβροντία αρνητικών σχολίων κατά τη διαβούλευση, καθιστούν ουσιαστικά ανεξέλεγκτα τα ιδιωτικά σχολεία, και ξεκόβουν την ιδιωτική εκπαίδευση από την εποπτεία του κράτους.
Επιγραμματικά:
Η εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών αφαιρείται από το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ανατίθεται στο Υπουργείο Εργασίας!
Με την υπαγωγή των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας και στην κοινή εργατική νομοθεσία, αίρεται η διασφάλιση και ο έλεγχός των όρων εργασίας, νομιμοποιούνται οι βλαπτικές μεταβολές στις συμβάσεις εργασίας τους, αποδομούνται οι εργασιακές σχέσεις τους επιφέροντας ανεξέλεγκτες απολύσεις, ακυρώνεται η αυτονομία του εκπαιδευτικού, και εγκαθιδρύεται η πλήρης εξάρτηση του από τον επιχειρηματία.
Επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία τα απογεύματα, τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες και τις διακοπές καταπατώντας κάθε έννοια εργατικού δικαίου. Έτσι νομιμοποιείται, από την πίσω πόρτα, η εξαναγκαστική παραίτηση από μέρος του ωραρίου των εκπαιδευτικών του ιδιωτικού τομέα, με την απειλή επικείμενης απόλυσης.
Καταργείται η υποχρέωση των ιδιωτικών σχολείων να δηλώνουν τους εγγεγραμμένους μαθητές και εργαζόμενους καθηγητές ώστε να γνωρίζει το υπουργείο πόσες ώρες εργάζονται οι καθηγητές. Ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για εισφοροδιαφυγή και φοροαποφυγή γιατί το κράτος δεν θα γνωρίζει πλέον πόσοι καθηγητές θα διδάσκουν και πόσοι μαθητές θα φοιτούν.
Ο σχολάρχης ή οι μέτοχοι θα συμμετέχουν υποχρεωτικά στο Σύλλογο Διδασκόντων. Πρόκειται για θεσμοθέτηση του αυταρχισμού και της αντιδημοκρατικότητας.
Συνολικά, εγείρονται σοβαρότατα θέματα με τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών των ιδιωτικών σχολείων, αλλά και ως προς την ισονομία ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
Από τη στιγμή που η εποπτεία στα ιδιωτικά σχολεία ουσιαστικά καταργείται, μπορούν πολύ εύκολα να μετατραπούν σε εικονικές μηχανές παραγωγής «αριστείας» μέσω πλασματικών βαθμολογήσεων, ενώ τίθεται σε αμφισβήτηση η ισοδυναμία των απολυτήριων τίτλων των Ιδιωτικών σχολείων με εκείνους των Δημόσιων. Όλα αυτά βεβαίως εις βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, θα πρέπει να αναβαθμιστεί προκειμένου να προσφέρει υψηλό επίπεδο στη γνώση και την ποιότητα που προσφέρει στους μαθητές.
Πλέον η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν τηρούν ούτε τα προσχήματα. Νομοθετούν με εντολή των σχολαρχών, αφού σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα, ιδιωτικά σχολεία βρίσκονται στον κατάλογο των οικονομικών χορηγών του κυβερνώντος κόμματος. Μια πράξη θεωρητικά «νόμιμη», αλλά ηθικά επιλήψιμη, δεδομένου ότι τα Ιδιωτικά σχολεία χορηγούν τίτλους ισότιμους των Δημοσίων.
Στρατηγικός λοιπόν στόχος του νομοσχεδίου είναι η οικονομική εξαθλίωση του διδακτικού προσωπικού, η απώλεια ελέγχου του κράτους στον τρόπο λειτουργίας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ιδιωτική απαλλοτρίωση του Δημόσιου χώρου της Εκπαίδευσης, και η προνομιακή κρατική επιδότηση των πολιτικοοικονομικών ελίτ και των λόμπι.
Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ στηρίζουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και διεκδικούμε την κατάργηση του Νομοσχεδίου για την Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Είναι ξεκάθαρο για εμάς ότι πρώτα και πάνω από όλα θα πρέπει να αναβαθμιστεί το Δημόσιο Σχολείο τόσο από άποψη υποδομών όσο και από άποψη διδακτέας ύλης, ώστε να αποτελέσει ουσιαστικό φορέα δωρεάν γνώσης για τους σημερινούς μαθητές και αυριανούς επαγγελματίες.
Απαιτούμε την στήριξη μιας Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, που θα διαθέτει Ελεύθερους Εκπαιδευτικούς να ασκήσουν το Λειτούργημά τους, όπου θα καλλιεργείται η κριτική σκέψη και θα προωθούνται οι ανθρωπιστικές αξίες και ο ορθολογισμός.
Χωρίς στρεβλώσεις, παθολογίες, ταξικούς διαχωρισμούς και διακρίσεις ανάμεσα στους Μαθητές και στα όνειρα τους, για μια καλύτερη κοινωνία, χωρίς τη Δαμόκλειο σπάθη αλαζόνων διευθυντών ή αχόρταγων ιδιοκτήτων-επιχειρηματιών.
Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ