Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • Εργο – Ιστορία
    • Η ταυτότητα μας
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Καταστατικό
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Συμπρόεδροι
    • Η Χάρτα των Ευρωπαίων Πράσινων
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
    • Αποτίμηση Συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΟΠ 2015-2019
    • Εκλογές
      • Αυτοδιοικητικές Eκλογές 2010
      • Εθνικές εκλογές 2012
      • Ευρωεκλογές 2014
      • Εθνικές Εκλογές – Ιανουάριος 2015
      • Εθνικές Εκλογές – Σεπτέμβριος 2015
      • Ευρωεκλογές 2019
      • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
      • Εθνικές Εκλογές 2019
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Περιφερειακές Οργανώσεις
    • Πολιτικές Κινήσεις
    • Θεματικές ομάδες
    • Aυτοδιοικητικές παρατάξεις
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Δελτία Τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Ευρωπαίοι Πράσινοι
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Βουλή των Ελλήνων

Η προστασία του αιγιαλού και των παραλιών της χώρας βασικό πρόταγμα, μπροστά και στην κλιματική αλλαγή

  • Home
  • / Επικαιρότητα / Δελτία Τύπου / Η προστασία του αιγιαλού και των παραλιών της χώρας βασικό πρόταγμα, μπροστά και στην κλιματική αλλαγή

Η προστασία του αιγιαλού και των παραλιών της χώρας βασικό πρόταγμα, μπροστά και στην κλιματική αλλαγή

Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, μετά και τις σχετικές συζητήσεις στη Βουλή για το Νομοσχέδιο για τον Αιγιαλό, τις τοποθετήσεις των περιβαλλοντικών φορέων, αλλά και του βουλευτή Γιάννη Τσιρώνη, μέλους των Οικολόγων Πράσινων, […]
12/04/2019 in Δελτία Τύπου

Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, μετά και τις σχετικές συζητήσεις στη Βουλή για το Νομοσχέδιο για τον Αιγιαλό, τις τοποθετήσεις των περιβαλλοντικών φορέων, αλλά και του βουλευτή Γιάννη Τσιρώνη, μέλους των Οικολόγων Πράσινων, δημοσιοποιούν σήμερα τις βασικές αντιρρήσεις στο κατατεθέν Νομοσχέδιο.

Βασική εκτίμηση είναι ότι έχουν προκύψει ήδη σοβαρά θέματα που απαιτούν – έστω και την τελευταία στιγμή – ευρύτερη και αναλυτικότερη διαβούλευση, με δεδομένο τις πολλές περιπτώσεις υφιστάμενων αυθαιρεσιών, χρόνιων προβλημάτων αλλά και  τις μεγάλες πιέσεις για χρήσεις και έργα στον αιγιαλό και την παραλία. Ειδικότερα:

α) οι ρυθμίσεις για τακτοποίηση υφιστάμενων αλλά και μελλοντικών αυθαιρεσιών,
β) οι προβλέψεις για επείγοντα έργα που θα νομιμοποιούνται οριστικά χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση, αλλά και
γ) οι προβλέψεις και ασάφειες  παραχώρησης ευαίσθητων περιοχών για έργα με σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις,

καταλήγουν να επισκιάζουν τις θετικές προβλέψεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το Νομοσχέδιο.

Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ επιμένουν από πλευράς τους στην προτεραιότητα προστασίας των σημαντικών και πολύτιμων οικοσυστημάτων των ακτών. Τονίζουν επιπλέον, ότι η κλιματική αλλαγή και οι προβλεπόμενες επιπτώσεις της σε παράκτιες περιοχές θα πρέπει να οδηγήσουν σε ριζική αλλαγή νοοτροπίας και προτεραιοτήτων σε σχέση με χρήσεις και έργα επί του αιγιαλού.

Δηλώνουν, τέλος, ότι οι βουλευτές μέλη των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ θα καταψηφίσουν τις διατάξεις και το Νομοσχέδιο, αν δεν γίνουν οι σχετικές αναμορφώσεις.

Προκειμένου, εν τέλει, να αναδειχθεί το Νομοσχέδιο σε πραγματικό θεσμικό εργαλείο για την περιβαλλοντική προστασία αλλά και τη βιώσιμη προοπτική των παράκτιων περιοχών της χώρας, που συνιστούν σημαντικό φυσικό, συλλογικό και αναπτυξιακό κεφάλαιο.

Πιο συγκεκριμένα επικεντρώνουμε την κριτική μας στα εξής σημεία:

Άρθρο 23
Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 2971/2001
Παρ. 2: Θετική η πρόβλεψη αναφορικά με το ελάχιστο πλάτος της παραλίας 30 μέτρα. Θα έπρεπε όμως να συμπληρωθεί με αναφορά στα Περιφερειακά Σχέδια Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή που ενδεχομένως ορίζουν μεγαλύτερες αδόμητες αποστάσεις από την θάλασσα σε κάποιες περιοχές.
Παρ. 8: Να προστεθεί χωρίο στο τέλος της αναφοράς για τα λιμενικά έργα σχετικά με τηνπροστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων: αλλά και των παράκτιων οικοσυστημάτων, τα οποία δύνανται να εκτείνονται και πέραν της παραλίας, στην περιοχή του παλαιού αιγιαλού και απώτερον ακόμα. 
Άρθρο 24
Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 2971/2001
Παρ. 2: Σχετικά με την προστασία των κοινόχρηστων πραγμάτων, να προστεθεί η πρόβλεψη που υπήρχε στην προηγούμενη διατύπωση του νόμου και αφαιρέθηκε: “και η προστασία του οικοσυστήματος των ζωνών αυτών”.
Παρ. 3: Να αναφέρεται ξεκάθαρα ότι δεν παρακωλύεται η πρόσβαση διά ξηράς και ότι, σε περίπτωση αποκλεισμού υπαρχούσης διαδρομής, θα γίνεται αντικατάστασή της και μετατόπισή της.
Άρθρο 28
Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 2971/2001
Παρ. 2: Δεν ορίζεται σαφώς και αποτελεί επικίνδυνο ‘παράθυρο’ για νομιμοποιήσεις η αναφορά σε τεχνικά έργα και εγκαταστάσεις που  συνδέονται λειτουργικά με τα νομίμως κατασκευασθέντα έργα. Ποιος θα το κρίνει;
Άρθρο 29
Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 2971/2001
Για όλα τα έργα σε περιοχές προστασίας και Natura,  να  αναφέρεται συγκεκριμένα ως προϋπόθεση οι προβλέψεις των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών και η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Φορέα Διαχείρισης. Μέχρι την ολοκλήρωση των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών, να μη γίνεται καμία παραχώρηση έργου από τα αναφερόμενα στο άρθρο.
Παρ. 1: Σε περίπτωση που  η διάβρωση διαπιστωθεί ότι προήλθε από μη νόμιμες ενέργειες ή έργα,  θα έπρεπε πέραν των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων να προβλέπεται: διαδικασία καθαίρεσης /αναίρεσης της αυθαίρετης ενέργειας ή έργου που θα συνεχίσει να επιβαρύνει την ακτή, καθιστώντας ενδεχομένως και το νέο έργο μη λειτουργικό ή επιβαρυντικό.
Άρθρο 30
Προσθήκη άρθρου 12Α στο ν. 2971/2001
Επείγοντα έργα επί του αιγιαλού.
Οπωσδήποτε ισχύει ότι, ιδιαίτερα με τις τελευταίες φυσικές καταστροφές και την κλιματική αλλαγή, απαιτούνται πολλές φορές επείγοντα έργα και πάνω στον αιγιαλό, για την ασφάλεια των πολιτών. Είναι απαράδεκτο όμως το γεγονός ότι τα επείγοντα έργα μονιμοποιούνται (και νομιμοποιούνται) χωρίς καμιά παραπέρα αδειοδότηση! Προτείνουμε να συμπληρωθεί, με την συμπλήρωση παραγράφου που διαγράφηκε στο τελευταίο σχέδιο, ενώ υπήρχε στο σχέδιο του 4/2018:
Σε περίπτωση που τα έργα επείγοντος χαρακτήρα τροποποιούν τον αρχικό σχεδιασμό των υφιστάμενων έργων ή αποτελούν νέα έργα μόνιμου χαρακτήρα, ο φορέας εκτέλεσης του έργου μεριμνά για την αμελλητί και πάντως εντός έξι [(6]) μηνών από την ολοκλήρωση του επείγοντος έργου,  υποβολή αίτησης για την έκδοση απόφασης περιβαλλοντικής  αδειοδότησης, ανάλογα με την κατηγορία του έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις  των  άρθρων 1 επ. του ν. 4014/2011 (Α’ 209). Εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έγκριση της ανωτέρω περιβαλλοντικής αδειοδότησης ο φορέας εκτέλεσης υποβάλλει πλήρη τεχνικό φάκελο στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, συνοδευόμενο από την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, για τη νόμιμη διαδικασία έκδοσης απόφασης παραχώρησης των αναγκαίων χώρων, όπως ορίζεται στο άρθρο 14 . Σε περίπτωση που δεν απαιτείται απόφαση περιβαλλοντικής αδειοδότησης  ο τεχνικός φάκελος συνοδεύεται από τη σχετική  απόφαση εξαίρεσης. Εάν εντός της ως άνω εξάμηνης προθεσμίας ο φορέας εκτέλεσης δεν υποβάλλει πλήρη φάκελο, τα έργα κρίνονται παράνομα και κατεδαφιστέα, για δε την κατεδάφισή τους ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 27 .
Άρθρο 32
Προσθήκη άρθρου 13Α στο ν.2971/2001
Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης
Για όλες τις ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης σε περιοχές προστασίας και Natura,  να  αναφέρεται συγκεκριμένα ως προϋπόθεση οι προβλέψεις των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών και η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Φορέα Διαχείρισης. Μέχρι την ολοκλήρωση των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών, να μη γίνεται καμία παραχώρηση απλής χρήσης από τις αναφερόμενες στο άρθρο.
Παρ. 6, 8, 9 και 11: Να υπάρχει σαφής  έγκριση δημόσιας αρχής για την διαπίστωση ότι οι προβλεπόμενες  δραστηριότητες, που μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές,  δεν αντίκειται στην περιβαλλοντική νομοθεσία.
Άρθρο 33
Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 2971/2001
Παραχώρηση αιγιαλού για την εκτέλεση έργου
Για όλα τα έργα σε περιοχές προστασίας και Natura,  να  αναφέρεται συγκεκριμένα ως προϋπόθεση οι προβλέψεις των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών και η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Φορέα Διαχείρισης. Μέχρι την ολοκλήρωση των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών, να μη γίνεται καμία παραχώρηση έργου από τα αναφερόμενα στο άρθρο.

Παρ. 2: Δεν είναι αποδεκτός ως σκοπός παραχώρησης αιγιαλού: για έρευνες ενεργειακών αποθεμάτων.

Παρ. 4.β: Να προβλεφθεί εκπρόσωπος της ΕΓΥ στην επταμελή επιτροπή (είναι υπεύθυνοι και για την Θαλάσσια Στρατηγική και για την ποιότητα υδάτων της παραγράφου 18).

Παρ. 17.α: Να προστεθεί στο τέλος: με πρόβλεψη έργων αποκατάστασης των κινδύνων για το περιβάλλον ή τους χρήστες.

Άρθρο 34
Προσθήκη άρθρου 14 Α στο ν. 2971/2001
Παρ. 1.α: Είμαστε αντίθετοι στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων εγκαταστάσεων ή προσθηκών στον αιγιαλό: ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν έγιναν τα έργα αυτά νόμιμα ήταν ακριβώς το γεγονός ότι βρίσκονταν μέσα στον αιγιαλό. Κι αυτό θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αλλάξει τώρα, με βάση και τα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής.
Παρ. 1.β: Είναι απολύτως ασαφείς οι σκοποί για τους οποίους προβλέπεται εξαίρεση από την κατεδάφιση για έργα ή δραστηριότητες  κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη.
Επίσης ασαφής ο ορισμός και το ποιος αποφασίζει σχετικά με “έργα που αποτελούν οργανικό σύνολο με νομίμως κατασκευασθέν έργο».
Προτείνεται η απαλοιφή του άρθρου 34.
Άρθρο 36
Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 2971/2001
Παρ. 1: Να αποκλειστεί τελείως η  παραχώρηση βραχονησίδων.
Να γίνει σαφής αναφορά σχετικά με τις υπόλοιπες παραχωρήσεις στις προβλέψεις Ειδικών Περιβαλλοντικών μελετών για περιοχές Νatura και σε γνωμοδότηση των αρμόδιων φορέων διαχείρισης. Μέχρι την ολοκλήρωση των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών να μη γίνεται καμμία παραχώρηση σε περιοχές Natura.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Επιτυχημένη η παρέμβαση για την προστασία του αιγιαλού και των παραλιών. Επαγρύπνηση και συλλογική δράση το βασικό πρόταγμα μπροστά στην κλιματική αλλαγή!
  • Δήλωση του Γιώργου Δημαρά, τ. Υφυπουργού Περιβάλλοντος κατά την παράδοση του χαρτοφυλακίου
  • Τα αγρο-δασικά τοπία της χώρας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής: οι παραγωγικές αναδασώσεις στο επίκεντρο!
  • Παγκόσμια Ημέρα της Γης: Όταν έχεις μόνο μία πρέπει να την προστατέψεις
  • Για μια δίκαιη μετάβαση – Από το ευρωπαϊκό στο τοπικό επίπεδο
  • Ανδρικοπούλου, Γουβιάς και Σακκούλης στα καμένα της Ηλείας
  • Σχέδιο Κλιματικού Νόμου – Στόχοι, Μέτρα, Διακυβέρνηση Μια κριτική ανάγνωση και βελτιωτικές προτάσεις
  • Όταν η ”Ελπίδα” φέρνει την απελπισία
Tags:ΑιγιαλόςΒουλήΚλιματική ΑλλαγήΠεριβάλλον
Share this:
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email to a Friend
Εγγραφή στο Newsletter

Συμπληρώστε το e-mail σας για να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες και τα νέα μας.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΜΑΣ

Εγγραφή φίλων και μελών

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Τι κάνουμε, τι διεκδικούμε, τι προτείνουμε

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τρέχουσες δράσεις και εκδηλώσεις

This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: (#200) Provide valid app ID Type: OAuthException

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
  • ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    • Επικοινωνία
    • Έργο – Ιστορία
    • Γίνε Μέλος Μας
    • Ενίσχυσέ μας
    • Καταστατικό
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΥΛΙΚΟ
    • Λογότυπος
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Εφημερίδα “Πράσινη Πολιτική”
    • Ευρωεκλογές 2019
    • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
    • Εθνικές εκλογές 2019
  • ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
    • Blogs
    • Πράσινο Ινστιτούτο
    • Ecogreens TV
    • Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Αθήνα: 28ης Οκτωβρίου 128, 11257, τηλ. +30 210 3306301, fax +30 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Βασ. Όλγας 198, 54646, τηλ. +30 231 0266705, fax +30 231 0266706

CONTACT@ECOGREENS.GR

Έχετε το δικαίωμα να αντιγράφετε, να αναδιανέμετε και να τροποποιείτε το κείμενο υπό τους όρους της άδειας (CC BY-SA 3.0)