Νέα ήθη και έθιμα στον πολιτισμό
Άρθρο του Μάκη Ιωαννίδη, αν. Μέλος Π.Σ. των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ που φιλοξενήθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της Αυγής
Με τα εγκαίνια του υποβρύχιου μουσείου στο ναυάγιο της Αλόννησου, ξεχάστηκε έντεχνα το γεγονός ότι όταν η νυν Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ήταν Γενική Γραμματέας Πολιτισμού, δεν ήθελε αρχικά να καταστεί επισκέψιμο το ναυάγιο.
Το 2012 διέδιδε ότι η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων δεν μπορεί να διαχειριστεί επισκέψιμα ναυάγια και ότι θα έπρεπε η διαχείριση να δοθεί σε ιδιώτες, πράττοντας παράλληλα ό,τι μπορούσε για να συμβεί αυτό. Τελικά δεν τα κατάφερε, και το έργο έγινε από την αρμόδια δημόσια υπηρεσία, για την οποία όλοι λένε τα καλύτερα στην Αλόννησο.
Στα εγκαίνια του ναυαγίου η κα Μενδώνη δεν καταδύθηκε σε αυτό μαζί με τους υπόλοιπους επίσημους, μεταξύ αυτών και ο γνωστός για την πολιτιστική του αξία κος Ρουβάς, αλλά επέλεξε να καταδυθεί στις πρακτικές οικειοποίησης του έργου των προκατόχων της, δηλώνοντας ότι «τον Μάιο 2020 θεσπίστηκε το θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη, ανάδειξη και προώθηση του καταδυτικού τουρισμού στην Ελλάδα», λες και η ίδια ήταν η πρώτη Υπουργός Πολιτισμού στην ιστορία της χώρας, και πριν από αυτήν δεν υπήρξαν άλλοι.
Γι αυτό και «κόπηκε» από το πρόγραμμα και ο χαιρετισμός του πρώην Πρωθυπουργού τον οποίο θα εκπροσωπούσε ο πρώην Υφυπουργός Πολιτισμού, που γι’ αυτό βρισκόταν στο νησί.
Τελικά όλη αυτή τη φιέστα έκρυψε την απέχθεια της κας Υπουργού για τις αρχαιότητες, για τους αρχαιολόγους, για τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, και για όποιον αγαπάει τη δουλειά του, αλλά όχι όμως τον άκρατο αυταρχισμό της και το πολιτικό ποιόν της.
Κάτι που ξεδιπλώθηκε στην «υπόθεση» του ασανσέρ για τα ΑΜεΑ στην Ακρόπολη. Ξαφνικά κάποιες εργασίες ρουτίνας μετατράπηκαν σε μείζον θέμα όπου ακόμη και η αλλαγή ενός εξαρτήματος του μετατρεπόταν σε δελτίο τύπου από πλευράς Υπουργείου, σαν να επρόκειτο για θέμα της κεντρικής πολιτικής σκηνής της χώρας!
Η δε αναβάθμιση του που ακόμη εκκρεμεί, κατέδειξε την καινούρια αντίληψη της Υπουργού και της Κυβέρνησης ως προς την διαχείριση των μνημείων της χώρας, όπου πρέπει σώνει και καλά να υπάρχει αποφασιστική εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, λες και οι αρμόδιοι και έμπειροι κρατικοί φορείς είναι ανίκανοι.
Τα λαλίστατα ΜΜΕ τηρούν σιγή ιχθύος για όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, καθότι απ’ ότι φαίνεται, μάλλον υπάρχουν λεφτά για όσους θέλει και επιλέγει η υπουργός, ενώ για τους πολίτες υπάρχουν μόνο η αδιαφορία και ο αυταρχισμός της.
Μπορεί η Υπουργός Πολιτισμού να είχε μια δυστοκία να δώσει χρήματα στους ανθρώπους του σύγχρονου πολιτισμού που βρίσκονται σε δεινή κατάσταση, όμως της είναι πάρα πολύ εύκολο να «βαφτίζει» πολιτιστική εκδήλωση ένα συνέδριο της ΠΟΕ ΥΠΠΟ και να το χρηματοδοτεί με 100.000 ευρώ από τον μειωμένο ήδη κρατικό προϋπολογισμό!
Η κα Μενδώνη φρόντισε, με διαδοχικές αποφάσεις της, να διατεθεί αυτό το ποσό από τα κρατικά ταμεία σε πολιτικούς φίλους της από την εποχή του κραταιού ΠΑΣΟΚ, εμπλεκόμενους σε δικαστική έρευνα για τον τρόπο που διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα. Πρόκειται για άλλο ένα διαρκές σκάνδαλο της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας (για να είμαστε πιο ακριβείς, της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ στο Υπουργείο Πολιτισμού), που έρχεται να προστεθεί σε μια ήδη μεγάλη, και δυστυχώς αυξανομένη λίστα.