Όχι επιστροφή σε ένα αυταρχικό σχολείο
Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση που παρουσιάζει εν μέσω κορονοϊού η Υπουργός Παιδείας, προβλέπεται και η επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, όπως ίσχυε πριν από το 2017.
Ακόμα η κ. Κεραμέως προανήγγειλε και την επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5 ημερών που είχαν περιοριστεί το 2017 σε αποβολές έως 2 ημέρες.
Το μεν πρώτο μέτρο επαναφέρει την μετατροπή του τίτλου σπουδών σε άτυπο ποινικό μητρώο, το οποίο θα στιγματίζει δια βίου τον απόφοιτο του σχολείου επισκιάζοντας τις σχολικές του επιδόσεις, το δε δεύτερο αποτελεί σαφές βήμα επιστροφής στην ποινικοποίηση της σχολικής συμπεριφοράς.
Με επικίνδυνους αναχρονισμούς, το νομοσχέδιο προκρίνει την καταστολή στο εξ ορισμού κατ’ εξοχήν πεδίο επίλυσης των προβλημάτων μέσω της παιδευτικής προσέγγισης, τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.
Μένει, ίσως, η επαναφορά και του αλήστου μνήμης «νόμου περί τεντιμποϊσμού» για να ολοκληρωθεί η εικόνα της δυστοπικής κανονικότητας, της «διαγωγής κοσμίας» και της σχολικής αστυνόμευσης, την επιστροφή της οποίας ευαγγελίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ.
Όμως, στην ουσία, αυτή η επιστροφή στα παλιά κρύβει μια ηθικιστική, πουριτανιστικού τύπου προσέγγιση, που αποκαλύπτει την προσπάθεια της ΝΔ να επιλύσει σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, χωρίς να αντιλαμβάνεται την ουσία.
Αποτελεί εξάλλου, η επιστροφή στα παλιά, την επιτομή της ευκολίας, της έλλειψης φαντασίας και της οκνηρίας, που αποκαλύπτουν την ουσιαστική απουσία πολιτικής πρότασης.
Όλα αυτά διανθισμένα με μπόλικη συντηρητική ιδεοληψία, και περίσσια υποκρισία, μακριά από την ουσία της εκπαίδευσης την ουσιαστική παιδαγώγηση των νέων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, τη σύνδεση των μαθημάτων με την πραγματικότητα.
Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ τασσόμαστε συνειδητά και αποφασιστικά απέναντι σε κάθε προσπάθεια επαναφοράς του αυταρχικού σχολείου στην Ελλάδα, συντασσόμενοι με τις ήδη εκδηλούμενες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Θα επανέλθουμε σύντομα με τη συνολική μας τοποθέτηση επί του νομοσχεδίου.