Ατομική ευθύνη και στην εκπαίδευση
Το ενδεχόμενο ενός δεύτερου ή και τρίτου κύματος της πανδημίας δεν είναι μια είδηση που έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, είναι κάτι γνωστό αρκετά πριν από το καλοκαίρι.
Υπό αυτό το πλαίσιο θα έπρεπε να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με μέγιστο αριθμό 15 μαθητών ανά τάξη, τόσο για την ασφάλεια των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, με πρώτιστο στόχο την διαφύλαξη του υπέρτατου αγαθού που είναι η υγεία.
Τι έκανε, όμως, η Κυβέρνηση ώστε να είναι έτοιμη για το πολύ πιθανό ενδεχόμενο να κλείσουν τα σχολεία και να ξεκινήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχοντας μάλιστα και την εμπειρία από το περυσινό, μάλλον αποτυχημένο, εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; (τηλεκπαίδευση – σύγχρονη και ασύγχρονη).
-Κατάρτισε τους εκπαιδευτικούς τόσο στο χρηστικό, όσο και στο παιδαγωγικό μέρος της τηλεκπαίδευσης;
-Εξασφάλισε τα απαραίτητα κονδύλια, ώστε να αγοραστεί ο κατάλληλος εξοπλισμός στα σχολεία πχ Η/Υ, γρήγορο Internet κλπ για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να υλοποιήσουν την τηλεκπαίδευση;
-Εξασφάλισε τα κατάλληλα κονδύλια για να προμηθευτούν tablet, Η/Υ, laptop και συνδέσεις Internet, οι οικογένειες που πιθανόν να μην διαθέτουν, ώστε να μην αποκλειστούν τα παιδιά τους από τη διαδικασία της μάθησης;
Οι απαντήσεις στις ανωτέρω ερωτήσεις είναι ένα μεγάλο ΟΧΙ.
Αντί για τη λήψη μέτρων η Κυβέρνηση προβάλλει, για άλλη μια φορά, την ατομική ευθύνη. Μεταφέρει τις ευθύνες της σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
Εκδίδει αποφάσεις που γνωρίζει ότι δεν μπορούν να υλοποιηθούν και, αν για την προηγούμενη σχολική χρονιά, μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, πως η Κυβέρνηση αιφνιδιάστηκε, για τη φετινή δεν μπορεί να γίνει δεκτό κάτι τέτοιο.
Τι πρέπει να γίνει για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον, έχουν εξαντληθεί, φυσικά, οι υπόλοιπες εκπαιδευτικές δυνατότητες και μόνο τότε:
-Να ξεκινήσει άμεσα η κατάρτιση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην τηλεκπαίδευση.
-Να αγοραστεί ο κατάλληλος εξοπλισμός στα σχολεία πχ Η/Υ, γρήγορο Internet κλπ για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να υλοποιήσουν την τηλεκπαίδευση.
-Να εντοπιστούν οι οικογένειες που πιθανόν να μην διαθέτουν tablet, Η/Υ, laptop και συνδέσεις Internet, ώστε να μην αποκλειστούν τα παιδιά τους από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αλλά πριν χρειαστεί να καταφύγουμε στην τηλεκπαίδευση, μετά το σχεδιαζόμενο από το Υπουργείο Παιδείας μαζικό κλείσιμο των σχολείων στην περίπτωση έξαρσης του κορονοϊού, χρειάζεται να κάνουμε τα στοιχειώδη για να μη φτάσουμε στο σημείο αυτό.
Αν τον Ιούνιο η Κυβέρνηση καυχιόταν πως η Ελλάδα υπήρξε παράδειγμα προς μίμηση για την επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας, ας μην επιτρέψει, λίγους μήνες μετά, να αποδειχθεί ενδεχομένως παράδειγμα προς αποφυγή, λόγω των άτολμων αποφάσεών της και της ιδεοληπτικής της άρνησης για προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.
Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει, έστω και την ύστατη ώρα, την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, με σαφώς λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, τηρώντας την απόσταση του 1,5 μέτρου μεταξύ των θρανίων, που ίσχυε τον Μάιο και Ιούνιο, και συνεπώς να προβεί άμεσα στις προσλήψεις των απαιτούμενων εκπαιδευτικών, αλλά και του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας, πράγμα που βεβαίως σημαίνει αύξηση των δαπανών για την παιδεία.