Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • Εργο – Ιστορία
    • Η ταυτότητα μας
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Καταστατικό
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Συμπρόεδροι
    • Η Χάρτα των Ευρωπαίων Πράσινων
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
    • Αποτίμηση Συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΟΠ 2015-2019
    • Εκλογές
      • Αυτοδιοικητικές Eκλογές 2010
      • Εθνικές εκλογές 2012
      • Ευρωεκλογές 2014
      • Εθνικές Εκλογές – Ιανουάριος 2015
      • Εθνικές Εκλογές – Σεπτέμβριος 2015
      • Ευρωεκλογές 2019
      • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
      • Εθνικές Εκλογές 2019
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Περιφερειακές Οργανώσεις
    • Πολιτικές Κινήσεις
    • Θεματικές ομάδες
    • Aυτοδιοικητικές παρατάξεις
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Δελτία Τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Ευρωπαίοι Πράσινοι
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Βουλή των Ελλήνων

Παιδεία – Εκπαίδευση – Έρευνα

  • Home
  • / Τι προτείνουμε / Παιδεία – Εκπαίδευση – Έρευνα

Πως θα σας φαινόταν αν το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας ήταν υποστελεχωμένο σε όλες τις βαθμίδες, είχε ανύπαρκτες υποδομές, έρευνα και καινοτομία, τροφοδοτούσε την παραπαιδεία, και χαρακτηριζόταν από κοινωνικές ανισότητες; Δυστυχώς αυτό είναι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Ήρθε η στιγμή να το αλλάξουμε.

Με όραμα για την Παιδεία

Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ οραματιζόμαστε και αγωνιζόμαστε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα:

  • Βασίζεται στα καλύτερα εκπαιδευτικά πρότυπα της Ευρώπης – ένα σύστημα που προσφέρει υψηλής ποιότητας εκπαίδευση
  • Χρηματοδοτείται με επαρκείς δημόσιους πόρους για το προσωπικό και τις υποδομές του
  • Διασφαλίζει την ισότητα και τη στήριξη των αδυνάτων σε όλα τα επίπεδά του – ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι δωρεάν και δίκαιο
  • Εξοπλίζει τους νέους ανθρώπους με κριτική σκέψη, γνώση και δεξιότητες – ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο που προωθεί την αλληλεγγύη και συνεργασία, τη συγκροτημένη σκέψη και την καινοτομία
  • Αναδεικνύει τις δυνατότητες και τα ταλέντα κάθε ατόμου μέσα από διαδικασίες διαγνωστικές και επαγγελματικού προσανατολισμού – ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι ολιστικό αλλά και εξατομικευμένο
  • Εξυπηρετεί τις ανάγκες της χώρας με αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και διασύνδεση με την οικονομία – ένα εκπαιδευτικό σύστημα με γνώμονα την βιώσιμη, ατομική και κοινωνική ευημερία και την ανθεκτικότητα σε κάθε είδους κρίσεις, και
  • Εφαρμόζει πρακτικές βιώσιμης αξιολόγησης.

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Οικολογικά σχολεία. Σχολεία της ισότητας και της αλληλεγγύης

Προτείνουμε:

  • Νομοθέτηση ανώτατου ορίου των μαθητών ανά τμήμα: 20 μαθητές ανά τμήμα, ως και 15 στις κατευθύνσεις του Γεν. Λυκείου και στην Τεχνολογική Εκπαίδευση και η αναλογία μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια να γίνει 10:1, αν όχι λιγότεροι.
  • Εφαρμογή των αρχών και κανόνων της αειφορίας, όχι μόνο στην εκπαιδευτική ύλη και πρακτική αλλά και στις συνθήκες της σχολικής ζωής και του σχολικού περιβάλλοντος.
  • Οι Δήμοι να εκμεταλλευτούν χρηματοδοτικά προγράμματα της Ε.Ε. που έχουν ως στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων.
  • Ενίσχυση του θεσμού των Οικολογικών Σχολείων με σκοπό το μετασχηματισμό των σχολικών μονάδων σε αειφόρους οργανισμούς για μείωση των παραγόντων που εντείνουν την κλιματική αλλαγή (ανακύκλωση, μικροκλίμα, ηθικός καταναλωτισμός κ.λπ.).
  • Ενίσχυση του θεσμού των Σχολικών Συνεταιρισμών με δημιουργία μικρών επιχειρήσεων, για τη διαπαιδαγώγηση, την αυτοβοήθεια και αυτοργάνωση, την αλληλεγγύη και κοινωνικοποίηση σε πραγματικές συνθήκες.
  • Σεξουαλική αγωγή με σκοπό τη γνώση και χειραφέτηση, την εκμάθηση των ρόλων και των έμφυλων ταυτοτήτων, της ιστορίας της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, των σύγχρονων μορφών συμβίωσης και των επιπτώσεων της τεχνολογίας και της βιοηθικής στην αναπαραγωγή και στο γονεϊκό ρόλο.
  • Εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό πολιτισμό με ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και ενίσχυση του θεσμού του Erasmus+ για επικοινωνία των νέων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της δίγλωσσης εκπαίδευσης των πολιτισμικά διαφερόντων μαθητών, ώστε να επιτυγχάνεται η πολυφωνία και ισότητα ανάμεσα στους μαθητές.
  • Απόκτηση πρακτικών γνώσεων ζωής για καλύτερη κοινωνική ένταξη και γνωριμία με τον κόσμο της εργασίας και τους κοινωνικούς θεσμούς.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον επαγγελματικό στίβο είναι μονόδρομος

Προτείνουμε:

  • Κινητικότητα στις σπουδές, χωρίς εμπόδια και τελεσίδικες επιλογές με εγκλωβισμό των φοιτητών/φοιτητριών σε σχολές και τμήματα με πληθωριστική συλλογή πτυχίων.
  • Σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό
  • Ψυχολογική υποστήριξη.
  • Επαγγέλματα και εκπαίδευση με βάση τις τοπικές ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας.
  • Στήριξη των αδυνάτων με οικονομικά μέσα (υποτροφίες, άτοκα δάνεια, τόνωση θέσεων εργασίας για φοιτητές/τριες) και υποδομές (αναβάθμιση των φοιτητικών εστιών).
  • Στήριξη της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με αξιοκρατία και αξιοποίηση της έρευνας για τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων και την προστασία της φύσης.
  • Ενίσχυση των ‘πράσινων’ επαγγελμάτων για τη μετάβαση σε μία πράσινη οικονομία.
  • Τόνωση και αναβάθμιση της αγροτικής εκπαίδευσης, προσανατολισμένης στην αειφορική αγροτική εκμετάλλευση, με σκοπό την αλλαγή του σημερινού προφίλ του Έλληνα αγρότη (υψηλός μέσος όρος ηλικίας και χαμηλό μορφωτικό επίπεδο).

Οι θέσεις μας:

  • Επαναλειτουργία και αναβάθμιση των υποστηρικτικών δομών: Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Κέντρα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σχολικές βιβλιοθήκες.
  • Ειδικά για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι απώλεια η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει το ένα τρίτο αυτών (22 συνολικά) όλης της χώρας (για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για να κατασκευαστούν και να εξοπλιστούν). Εμείς ζητάμε να ανοίξουν όλα και να στελεχωθούν με όλες τις ειδικότητες.
  • Στελέχωση και ενίσχυση του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης με καταρτισμένο προσωπικό σε όλα τα επίπεδα.
  • Ένταξη μαθημάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, εκπαίδευσης στην ισότητα των φύλων και στα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και καλλιτεχνικών μαθημάτων ήδη από το δημοτικό.
  • Εκπαίδευση με βιωματική και όχι τυπική μάθηση, ώστε τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ένας θεσμός προς τη σωστή κατεύθυνση, να αποδώσουν τα μέγιστα.
  • Καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής των παιδιών μέσω των καλλιτεχνικών μαθημάτων, αλλά και της συναισθηματικής τους και κοινωνικής τους νοημοσύνης.
  • Αλληλεπίδραση του σχολείου με την τοπική κοινωνία μέσω δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και γιορτών. Απαιτείται τόσο η συμμετοχή της κοινωνίας στις δράσεις του σχολείου, όσο και του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

Δικαιώματα Εκπαιδευτικών

Η αναβάθμιση της παιδείας δεν μπορεί να γίνει με υποβαθμισμένους, εργασιακά και κοινωνικά, εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι άλλωστε, πρέπει να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια για να μπορούν να αφοσιωθούν στα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά τους καθήκοντα (ο μισθός τους να είναι τουλάχιστον στον μέσο όρο της Ε.Ε.).

Παιδεία χωρίς αποκλεισμούς

Κατάλληλη εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς για εφαρμογή στην πράξη μεθόδων όπως: η Παιδεία με Φαντασία (Imaginative Education), η παιδαγωγική φιλοσοφία Waldorf-Steiner και οι αρχές των κινημάτων Bauhaus και Arts and Crafts.

  • Άμεση αύξηση μισθού και διαφορετικές μισθολογικές βαθμίδες για δασκάλους και καθηγητές, περισσότερες προσλήψεις, διαβούλευση με τα συνδικάτα και νέους όρους εργασίας.
  • Άμεση απαλλαγή των εκπαιδευτικών από διοικητικά καθήκοντα. Σε κάθε σχολείο οφείλουν να υπάρχουν γραμματείς για τον διοικητικό τομέα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στα παιδαγωγικά τους καθήκοντα.
  • Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επιστημονική αλλά και παιδαγωγική /ψυχολογική, αποτελεί προϋπόθεση για να μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα όπως η νεανική παραβατικότητα, η μαθητική διαρροή αλλά και άλλα σοβαρά προβλήματα της σχολικής ζωής.
  • Πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους.

Αξιοκρατία και αξιολόγηση σημαίνουν καλύτερη Παιδεία

  • Λειτουργική αξιολόγηση και θετική στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι την τιμωρία ή την χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
  • Αντισταθμιστικός χαρακτήρας της αξιολόγησης, με  αποτέλεσμα την υποστήριξη των εκπαιδευτικών μονάδων που υστερούν.
  • Σημασία έχει η αξιολόγηση της ποιότητας του μαθήματος και όχι μόνο προσωπικά του κάθε εκπαιδευτικού. Πρότυπα σε αυτήν την κατεύθυνση αποτελούν η Ιαπωνική Μελέτη Μαθήματος και η Σκανδιναβική Θεώρηση.

Αναλυτικότερα οι θέσεις μας

  • ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    • Επικοινωνία
    • Έργο – Ιστορία
    • Γίνε Μέλος Μας
    • Ενίσχυσέ μας
    • Καταστατικό
    • Ιδρυτική διακήρυξη
    • Η Παγκόσμια Χάρτα των Πρασίνων
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ
    • Οργανόγραμμα
    • Πανελλαδικό Συμβούλιο
    • Πολιτική Γραμματεία
    • Οι Οικολόγοι Πράσινοι σε όλη την Ελλάδα
  • ΘΕΣΕΙΣ
    • Τι προτείνουμε
    • Αποφάσεις Συνεδρίων
    • Αποφάσεις Πανελλαδικού Συμβουλίου
  • ΥΛΙΚΟ
    • Λογότυπος
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Εφημερίδα “Πράσινη Πολιτική”
    • Ευρωεκλογές 2019
    • Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
    • Εθνικές εκλογές 2019
  • ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
    • Blogs
    • Πράσινο Ινστιτούτο
    • Ecogreens TV
    • Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα

Αθήνα: 28ης Οκτωβρίου 128, 11257, τηλ. +30 210.3306301, fax +30 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Βασ. Όλγας 198, 54646, τηλ. +30 231 0266705, fax +30 231 0266706

CONTACT@ECOGREENS.GR

Έχετε το δικαίωμα να αντιγράφετε, να αναδιανέμετε και να τροποποιείτε το κείμενο υπό τους όρους της άδειας (CC BY-SA 3.0)